26. 2. 11

Suho blato 1. del

.
Zemeljski toni in efekti, kot so prah in blato so danes splošno sprejete prakse pri staranju maket. Vedno več  je maketarjev, ki poleg izjemnega detajliranja, posvečajo ogromno časa za preučevanje teh efektov. Rezultat so vedno bolj realistične makete. Kolikokrat smo videli brezhibno narejeno maketo, sestavljeno iz treh maket, super detajlirano z nešteto aftermarket deli, ki pa razen washa, ni bila niti malo starana. Seveda je situacija drugačna, če delamo show avto ali zglancano letalo, a po mojem mnenju, je vsaka maketa s staranjem lahko samo boljša.

Ko sem se začel ukvarjati s tem hobijem sem slišal, da z blatom prekrivamo napake pri maketi. Že takrat se mi je ta ideja zdela nora. Seveda lahko prekrivamo napake z blatom, a zakaj jih bi? Raje poskusimo izdelati vsako maketo karseda brez napak in se potem neobremenjeno spustimo v novo, zanimivo poglavje.
Realistično posnemanje naravnih pojavov, kot je blato, je nedvomno velik izziv za vsakega maketarja. Sam se z efekti že nekaj časa ukvarjam in lahko zagotovo zatrdim, da sem še zelo daleč od obladovanja teh tehnik.  Če te tehnike osvojimo, smo nedvomno veliko bližje realistični kopiji pravega vozila. Sami odtenki ali toni suhega blata so zelo odvisni od željenega efekta in seveda okolja, v katerem naj bi se vozilo gibalo. Popolnoma jasno je, da je rdečkasto blato iz Vietnama, zelo drugačno, kot barva blata v ruski stepi.
Kako narediti suho blato?
Tehnik je več in upam, da v prihodnosti objavimo še kakšen članek na isto temo. Suho blato ima načeloma manj volumna, kot sveže blato.  Suho blato ima v sebi manj vode in se zato na vozilo tudi ne “lepi”, kot je to praksa pri svežem blatu.
Suho blato lahko zmešamo iz: pigmentov, finega peska, barve, gipsa in akrilnega gela. Po potrebi lahko dodamo tudi mat ali nesijoč lak.

Pigmenti  nam hitro pomagajo doseči realni izgled makete; odtenki pa so že pravi kar iz lončka. Za suho blato uporabime svetlejše odtenke. Če nimate pigmentov lahko uporabite samo barvo. Jaz sem uporabil Tamijine akrile, ker jih lahko redčimo z vodo. Gips uporabimo za polnilo, fin pesek pa pomaga pri teksturi.  
Najprej zmešamo pigmente, gips in fin pesek.  Za prikaz tehnike sem namenoma namešal veliko več blata, kot normalno

Potem dodamo akrilni gel. Jaz sem uporabil Migovega, a imam doma tudi Liquitexovega (ultra mat gel), ki ga lahko kupite v trgovinah z umetniškim materialom. Gel ima nalogo lepila. Svetujem, da ne uporabite navadnega lesnega lepila, saj vam nikakor ne bo tako pomagal pri izgledu blata, kot akrilni gel.

Potem dodamo vodo po potrebi in če je mešanica preveč tekoča, dodajamo gips. Močno premešamo in dobimo nekaj takega

Kot vidimo mešanica že zdaj zgleda kot pravo blato. Mešanico z odsluženim čopičom nanesemo na maketo. Tukaj je potrebno opozoriti, da je površina bila predhodno zaprašena. Članek na temo praha najdete tukaj: 

Pri nanašanju nisem preveč previden, saj je to le prvi korak do končnega cilja. Ko nanašate mešanico, jo še malo potapkajte s čopičom.

Ne pozabite nanesti  blato tudi pod blatnike. Jaz sem pozabil.



Istočasno sem mešanico nanesel tudi na gosenice, ki so bile predhodno pobarvane z svetlo barvo.



Samo tako naneseno blato bi bilo čisto vredu, a še nisem čisto zadovoljen. S čopičom, navlaženim z vodo, blato še oblikujem ali premikam, dokler nisem zadovoljen. Gosenice pa kar konkretno zmočim z vodo. Zakaj? Če našo mešanico zmočimo z vodo, začne pokati in ko se posuši , zgleda kot pravo suho razpokano blato.
Tukaj je slika posušene mešanice


Ko smo končali se še malo poigrajmo s kolesi. Mešanico razredčimo z vodo in jo s pomočjo zračne pištole in čopiča, špricnemo po kolesih.

Odvečno tekočino na čopiču odstranimo

In tako smo pripravljeni na kolesa. Tehnika je izredno enostavna in predvsem zabavna.

Ko smo končali pustimo maketo, da se posuši.



Mešanica je veliko preveč svetla, kot sem hotel. Vzrok leži v tem, da sem uporabil preveč gipsa, ki nam posvetli mešanico. A to je vseeno, saj bomo teksturo napadli še s pigmenti. Nadaljevanje sledi... 2.del

0 komentarji:

SVM TEKMA

1. in 2. 6. 2013

Arhiv

Spletni dnevniki

Oznake