13. 3. 11
Vlažno in mokro blato
21:01 | Avtor
prvi |
Urejanje objav
Mogoče ste nekateri opazili, da si članki sledijo po vrsti in na isti maketi. Razlog je preprost – maketa Nashorna ali nosoroga po naše je perfekta za prikaz vseh tehnik o katerih pišem. In tako smo po članku za suho blato pripravljeni na vlažno in mokro blato.
Uporabiti veliko blata na maketi je nedvomno zelo strašljiva zadeva. Če nam pri tem koraku zdrsne, se lahko poslovimo od realistične makete in več ur dela, ki smo ji ga namenili.
Dodati veliko blata na maketo pa ne pomeni, da mora zgledati, kot da smo jo valjali v blatu. In prav to je pogosta napaka začetnikov. V želji, da ponazorijo ekstremno staranje, namažejo maketo s čisto preveč blata. Seveda so slike še vedno naš najboljši prijatelj pri iskanju navdiha.
Od vsega začetka poudarjam, da so vse te tehnike le vmesni koraki h končnemu izgledu. Torej, vsaka nova plast ne sme prekriti prejšnje. Plasti pri blatu so: prah, suho blato, vlažno blato in nazadnje mokro blato. Seveda, če delamo puščavsko verzijo, se bomo ustavili pri suhem blatu. In podobno pri zimskih temah lahko mirno spustimo suho blato, saj na končni maketi ni viden.
VLAŽNO BLATO
Kot vedno, je načinov za kopiranje vlažnega blata veliko. Jaz sem izbral podoben način, kot za suho blato. Največja razlika je temnejša barva blata in dodajanje akrilnega sijočega (gloss) laka. Pri vlažnem blatu se vidi tudi suho blato, kar lahko izkoristite za povečanje atraktivnosti makete.
Najprej dobro zmešam fin pesek, mavec in pigmente. Ko smo zadovoljni z odtenkom, dodam barvo – tokrat Gunzejevo čokoladno rjavo. Tokrat dodam več finega peska ali mivke, kot za suho blato. Na koncu dodam vodo in vse dobro premešam
Ker so vse sestavine na vodni osnovi, dodam akrilni sijoč lak. V mojem primeru firme Model color Vallejo.
Še enkrat dobro zmešam in dodam Migov akrilni rezin ali gel. Enak gel dobite v vsaki dobro založeni umetniški trgovini (iščite akrilni gel ali modelirno pasto). Če je mešanica pregosta, spet dodam vodo; če je preredka, dodam gips. Mešanica mora biti malo bolj gosta, kot za suho blato. Ko sem zadovoljen z izgledom, začnem s čopičom dodajati mešanico na maketo.
Tudi gosenice dobijo svojo porcijo. Skoncentrirajte se na sredino gosenic. Ko končate z dodajanjem blata, s prstom obrišite zgornjo površino členkov. To naredimo zato, da bomo na koncu simulirali obrabljeno kovino členkov.
Ko končate z gosenicami, razredčite blato in ga z zračno pištolo in čopičem nanesete na spodnji trup. Tako kopirate špricanje od luž. Ne pozabite odstraniti odvečno tekočino s čopiča.
Zdaj je tudi čas, da popravite dele, s katerimi niste zadovoljni. Z razredčeno tekočino blata zakrijte preostre prehode vlažnega blata s suhim. Takole pa zgleda, ko se vse skupaj posuši
Zdaj je tudi zadnji čas, da s suhimi pigmenti popravite dele, ki vam niso všeč
MOKRO BLATO
Najlažji način za zadnji korak, je dodajanje sijočega laka na vlažno blato. Lahko tudi namešate temno barvo z sijočim lakom in jo s čopičom nanesete na željena mesta. Osredotočite se na gosenice in podvozje. Že v članku Oljni in drugi madeži sem pokazal kako naredite mešanico s spodnjimi produkti.
Tokrat pa pokažem še en način. Uporabil bom že narejene mešanice AK interactive firme.
Zmešal jih bom z Migovo Wet effect tekočino (razredčen sijoč lak), saj so oboji narejeni na emajlni osnovi in jih lahko mirno mešam.
Najprej pa uporabim kar AK produkt z imenom Fresh mud ali sveže blato. Tekočina ali wash ni nič drugega, kot rjava emajlna barva, zmešana z polsijočim lakom. Nanesem jo s čopičom direktno iz lončka.
In ko se posuši dobite... (in ja, uspelo mi je odbiti stransko steno; se zgodi)
Še druga stran
Naslednji korak je poudarjanje mokrih delov. Zmešam isti AK produkt (fresh mud), mu dodam Migov wet effects in tekočino razredčim z Revellovim Color mixom. Kot prej, nanašam s čopičom. Enako mešanico dobim, če namešam rjavo barvo z sijočim lakom ( naprimer: Revell rjava mat 84 plus Revellov sijoč lak, razredčen z Revellovim color mixom)
Še slike ko se vse skupaj posuši. Postopek lahko mirno ponovite, če želite še bolj mokro površino.
In končno lahko dodamo gosenice. To je čas, ko že slutimo konec ali vidimo luč na koncu tunela. Pri vlažnem in mokrem blatu mogoče res zgleda, da rabimo veliko časa za njegovo dokončanje, a vtis vara. Za nanos vlažnega blata sem porabil slabo uro. Naslednji dan sem porabil še manj za dokončanje efekta z mokrim blatom. Izgovori, da nimate časa torej odpadejo. Večkrat nas ustavi strah pred napako, a le kako bomo napredovali, če sploh nikoli ne poskusimo?
Veselo maketarjenje!
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
SVM TEKMA
1. in 2. 6. 2013
SVM povezave
Arhiv
-
▼
2011
(103)
-
▼
03
(24)
- MITSHUBISHI J8M1 "SHUSUI"
- Nashorn
- Panthers cup 2011
- BAe Sea Harrier FRS.1
- FOKKER 100
- Ferrari 458 Italia (2010)
- Eurofighter EF-2000
- Vlažno in mokro blato
- Airbus A 320
- Vespa "Šestdeseta"
- Bell P-39N Aircobra
- Oljni in drugi madeži
- Suhoj Su-27P
- Junkers Ju 88G-1
- A.N.Z.A.C - "Pacifik" 1943
- UAZ 469
- UAZ 469
- Bristol Beaufighter Mk.21
- Lamborghini Miura P400 SV (1971)
- Luftwaffe WWII "Anlasswagen"
- Mil Mi-4A
- Grumman F-14A Tomcat
- LOCKHEED T-33A -Lo , Jugoslovanskega vojnega leta...
- NA F-100D Super Sabre
-
▼
03
(24)
Člani
Spletni dnevniki
-
-
-
-
-
Hurricane Mk.I; Finnish Air ForcePred 1 mesecem
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
I'M BACKPred 10 leti
-
-
The x-factor...Pred 11 leti
-
-
-
-
Tiger WerkbundPred 11 leti
-
-
-
( another ) T 55, a rusty experiencePred 12 leti
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oznake
- 1:24 (1)
- 1/10 (1)
- 1/12 (4)
- 1/144 (10)
- 1/144 C-47 "dakota squadron" Izrael (1)
- 1/16 (2)
- 1/18 (2)
- 1/24 (13)
- 1/25 (2)
- 1/32 (6)
- 1/35 (31)
- 1/48 (24)
- 1/72 (188)
- 1/72 Special Hobby (1)
- 1/8 (1)
- 1981 (1)
- 206freak (1)
- 3D Blitz Models (1)
- Academy (5)
- ACE (1)
- Aeroplast (1)
- Airfix (10)
- AMK (2)
- AML (1)
- Amodel (1)
- Anže Zorko (7)
- Arma Hobby (1)
- Art Model (1)
- AZ Models (3)
- Azur Frrom (1)
- Balkan models (1)
- Barvna modulacija (1)
- Bilek (1)
- bkorelc (1)
- Cestna vozila (19)
- Civilna in potniška letala (3)
- CMR (1)
- Cyber-Hobby (3)
- članki o dioramah in vinjetah (6)
- članki o maketah (3)
- članki o tehnikah staranja (11)
- diorama (5)
- Dirkalni motocikli (3)
- Dragon (4)
- Dream Model (1)
- Dusting (1)
- Eduard (12)
- Fading z olji (1)
- figure (12)
- Fine molds (4)
- FPW Model (1)
- Fujimi (4)
- G.W.H. (1)
- Gašper Podbregar (22)
- GregaX (3)
- grofo (11)
- Hasegawa (22)
- Helikopterji (11)
- Hobby 2000 (1)
- HobbyBoss (10)
- Hobbycraft Canada (3)
- Hs 129 (1)
- ICM (2)
- Italeri (9)
- Jeti (131)
- Kinetic (1)
- KP (1)
- legato (1)
- ltaleri (1)
- marmotte (21)
- Masterbox (1)
- matic176 (8)
- Meng (2)
- MGD Models (1)
- Miniart (2)
- MN Modelar (1)
- Modelsvit (4)
- moderni vojaški oklep in vozila (6)
- MPC (1)
- oklepna vozila WW1 (2)
- Oljni in drugi madeži (2)
- PJ Production (3)
- Planet Hobby (1)
- Planet Models (1)
- Platz (5)
- Predusting (1)
- Propelerska letala (53)
- Prvi (44)
- PZL P.11c Arma Hobby 1/48 (1)
- resin (1)
- Revell (32)
- Rudi Škornik (21)
- RV Aircraft (3)
- Samo Štempihar (15)
- Sci-fi (2)
- Silvo Privšek (165)
- Smer (3)
- Sova-M (2)
- Special Hobby (17)
- star wars (1)
- Suho blato (2)
- svm (6)
- Sweet (2)
- Sword (6)
- Tamiya (30)
- Tarangus (2)
- tekme (16)
- traktor (1)
- Trumpeter (10)
- Vabila na tekmovanja (2)
- Vabila na tekomovanja (2)
- Valom (2)
- vinjeta (17)
- Vlažno in mokro blato (1)
- vozila (3)
- Wolfpack (1)
- WW1 (13)
- ww2 (4)
- WW2 oklep in vozila (19)
- Zvezda (2)
- Zvezda Jak-3 (1)
0 komentarji:
Objavite komentar