22. 1. 11

Barvna modulacija


Barvna modulacija ali po angleško color modulation je tehnika, ki nam pomaga narediti maketo bolj zanimivo. Figuristi tehniko že zelo dolgo uporabljajo, kjer svetlijo zgornje dele figure in s tem poudarjajo obliko in detajle. Enako, kot pri figurah bomo svetlili zgornje dele tanka in s tem podarjali njegovo obliko. Tehnika ni mišljena, da se jo uporablja samostojno, ampak je le en korak v poti do končnega cilja. Sama tehnika se boljše obnese na eno barvnih maketah, a se tehniko da uporabiti tudi na več barvnih kamuflažnih vzorcih.
Prva stvar, ki jo moramo premisliti je, katero barvo uporabiti za osnovno barvo. Če bo začetna barva presvetla, se same posvetlitve ne bodo videle; če bo pretemna, pa bomo izgubili vse potemnitve. Če ne zadenete točno pravega odtenka, pa lahko še vedno uporabite filter.
Drugi pomislek gre na račun posvetlitve – katere dele naj sploh svetlimo? Kot sem že v uvodu napisal, se odločimo za zgornje dele makete – zgornji in sprednji del kupole, spredni del trupa in njegove stranice. Tehniko lahko tudi uporabimo, da poudarimo določene dele makete, katere hočemo, da jih gledalec najprej zagleda.

Pa si poglejmo tehniko v praksi. Napredek na maketi sem že objavljal drugje, a ker me tam ni več bom celoten postopek opisal tukaj. Maketa je Dragonov King Tiger v 1/72 merilu. Torej, prvo sledi nanos temnejše temno rumene barve z zračno pištolo ali zračnim čopičom. Če bi hotel še bolj poudariti temnejše dele makete, bi prej naredil še predsenčenje s črno barvo. Sam uporabljam Air Vallejo barve, ki jih redčim s čistilom za šipe. 


Potem se lotimo posvetlitve. Kot sem napisal svetlimo zgornje dele vseh površin. Ker sem hotel, da kupola pride bolj do izraza, sem posvetlil tudi njen sprednji del. Pri posvetlitvah si lahko pomagamo z delom kartona ali samolepilnim trakom, ko želimo ostre črte med posvetlitvami in temnejšimi deli. 

Slika je vzeta iz priporočnika z naslovom Color modulation tehniques, avtorja Javierja Solerja. Seveda najprej svetlim samo temno rumeno barvo. Ko sem zadovoljen, maskiram maketo in špricnem drugo, zeleno barvo. V mojem primeru sem za maskiranje uporabil Uhu tac. Potem ponovim svetlenje, tokrat z zeleno barvo.
Kaj je še pomembno pri tem koraku? Zelo pomembno je nanašanje svetlejših odtenkov. Najbolje je, da to naredimo v dveh ali treh korakih – najprej le rahlo posvetlimo osnovno barvo in z njo posvetlimo določen del. Potem ta isti svetlejši odtenek še dodatno posvetlimo, vendar ga tokrat nanesemo na manjše območje posvetljenega dela. Tako dobimo lep prehod k najsvetlejšemu delu. Med odtenki morajo biti gladki prehodi. Začetniška napaka je, da hočemo hitro dobiti velik kontrast in preveč posvetlimo osnovno barvo. Problem nastane, ker je kontrast prevelik, in ga s staranjem preprosto ne moremo dovolj “ubiti”. Tako dobimo nerealistično, umetno maketo. Zato raje počasi svetlimo osnovno barvo in ne pretiravajmo s zadnjo posvetlitvijo.
Barve, ki sem jih uporabil so na spodnji sliki.




Kot lahko opazimo maketa počasi dobiva bolj zanimiv videz. Ker pa nisem še zadovoljen s samim kontrastom, ga bom še dodatno poudaril.
Sledi barvanje detajlov v svetlejše odtenke. Najlažje se to naredi z olji (na sliki sta samo dve barvi olja; drugače sem uporabil več odtenkov). 

Postopek je zelo enostaven - najprej nanesem olje na željeno mesto... 


...in ga razmažem stran od mesta nanosa. 


Treba je ciljati na lep prehod barve od svetlejše do temnejše. S tem še podarimo kontrast barv, na kar ciljamo od vsega začetka. 






Korak morda res zgleda zanemarljiv, vendar po eksperimentiranju s tehniko, postane jasno, da nam tehnika z olji da večjo svobodo, kot samo moduliranje z zračno pištolo. Po tem koraku lahko samo upamo, da nismo šli predaleč s kontrasti, in da jih bomo lahko s staranjem barve zadovoljivo ubili. 

Ko se olja posušijo posvetlimo tudi vse najmanjše dele makete, tokrat z akrili. Žal tega postopka nisem slikal, a je zelo enostaven. Posvetlimo dele, kot so držala za blatnike, komandirjevo kupolo, kljuke za jeklene vrvi, manjše lopute itd.
Po tem zadnjem koraku lahko začnemo maketo starati. Začnemo po ustaljenem postopku – filtri, voš, fading z olji... in potem pridemo skoraj do konca







Za dodatno raziskovanje in navdih predlagam ogledat Adam Wilderjev članek na Armorami:


Če vas tehnika še bolj zanima si kupite še njegov DVD (zelo priporočam):
Mig production Dvd Faq – Modulation style – Adam W.

Za prvo pomoč pa vam bo prišel priporočnik založbe Xtreme modelling (Black star ), z naslovom Color modulation techniques: zenithal light, avtorja Javierja Solerja.

Ko bo tigrček dobil svoj podstavek, ga poslikam in objavim kot končano maketo.

0 komentarji:

SVM TEKMA

1. in 2. 6. 2013

Arhiv

Spletni dnevniki

Oznake