4. 12. 12

Zimska vinjeta 1.del


Vsak začetnik pride do točke, ko hoče postaviti svojo maketo na neko podlago. Za tekmovanja je dovolj že lepo lakiran lesen podstavek, a zakaj raje ne naredimo enostavne naravne vinjete, ki bo maketi zvišala vrednost.
Izbiro letnega časa in kraja nam seveda diktira maketa sama. A to ne pomeni, da moramo biti dolgočasni. Nič ni narobe s preprosto cesto in malo trave, a zakaj ne bi dodali še kakšen jarek, mogoče grmovje, električne drogove, drevo ali preprosto naredili na vinjeti več nivojev. Izbira je tako neskončna.
Na trgu imamo nešteto dodatkov za diorame, ki začetniku olajšajo delo. Če pa ste kreativni, lahko seveda večino dodatkov naredite sami...

Za primer sem naredil manjši podstavek, na katerem bo stal Su-76. Izbrana maketa je zimska in k sreči sem našel na internetu lepe slike, ki so idealne za glavno idejo.
Pa začnimo s podstavkom. Po določitvi velikosti, sem izrezal kvader iz stirodura, ki ga najdemo v vseh trgovinah z gradbenim materialom. Nato sem izdolbel cesto, kjer so kolesnice in stirodur zaprl v okvir iz balse. Ker okvir ni bil dovolj gladek, sem nanj nanesel jubolin kit, ki se odločno brusi. In tako dobimo...

Vedno naredite tako, da končni sloj „zemlje“ ne bo slučajno nižji kot sam okvir. Tako dobimo nezaželen efekt, ki ga angleško govoreči maketarji imenujejo peskovnik.
Kaj vzeti za samo podlago? Možnosti je neskončno: gips, zemlja z lepilom, izravnalna masa, mivka z lepilom. Poskusite sami in se odločite; pazite samo, da material ne poka, ko se posuši.
Jaz sem za ta projekt uporabil Das maso. Na stirodur sem nanesel lesno lepilo in prilepil zvaljano maso



Das masa je dobra izbira, ker ni takoj suha in se jo da oblikovati... Vtisnemo vozilo, saj ne želimo da maketa plava na podlagi



Če želimo simulirati vtise gosenic, je to pravšnji čas. Del gosenic, ki mi je ostal sem nalepil na del plastike, za lažji oprijem. Tako lahko zelo natančno dodam vtise. Včasih je material za podlago preveč lepljiv in to rešimo z navadno plastično folijo (za shranjevanje hrane)


Ne pozabimo na vse druge elemnte na vinjeti, kot so figure in v mojem primeru drevesa.


Ker pa je Das masa zelo gladka, jaz imam pa idejo za bolj grobo površino, sem zmešal malo mivke in dodal lepilo. Ta mešanica je šla na podlago.


Po kolesnicah sem previden, da ne uničim vtisov gosenic. Mešanica je dovolj gosta, da jo lahko oblikujem


Gozdna podlaga pa potrebuje še malenkost drugačen pristop. Zemlja za rože je idealna za tako posnemanje, saj je dovolj fina in v njej je polno manjših smeti (koreninic in ostankov rastlin).
Zemljo sem preprosto potresel po mokri mešanici


Zemljo sem še malo popravil, da je površina bolj razgibana


Podlago sem pustil, da se posuši in jo pošprical z črnim sprejem



Zdaj je pravi čas, da podlago umažemo z različnimi barvami, prilepimo figure in drevo, zimsko travo in zadevo končamo.
Ker pa je podlaga za mojo idejo premalo groba, jo moram še izboljšati z novo mešanico materialov, ki so na spodnji sliki




Gips, mivko in papirni maše sem zmešal z oljem, Ak barvo in dodal lepilo – Migov fikser. Mešanico sem na podlago nanesel s čopičom


In tako je končana zadnja faza podlage. Ko se vse skupaj posuši, lahko na podlago nanesemo sijoč lak, da res dobimo občutek mokrote; tudi kakšna luža ne bi bila napačna. Za manjše lužice se najbolje obnese Still Vallejo vodica; če pa hočete globje luže, pa si kupite dvokomponentno epoksi smolo (zame najboljša od firme Gedeo). Ne pozabimo tudi na rastline, ki nam resnično pričarajo naravno okolje. V naslednjem članku pa sledi izdelovanje drevesa in na kratko o snegu...

Zimska vinjeta 2.del


0 komentarji:

SVM TEKMA

1. in 2. 6. 2013

Arhiv

Spletni dnevniki

Oznake