1. 9. 24

Mitsubishi F-2B (FineMolds 1:72)

Mitsubishi F-2B, FineMolds, FP49; 1:72, 130, 53-8130, 6. TFS, Tsuiki AB 2017, JASDF. Enoseda F-2A od proizvajalca Hasegawa sem naredil leta 2015. Takrat je bila to ena mojih najlepših maket. Danes pa je na trgu plastika prav tako japonskega FineMolds, ki je v vseh pogledih še boljša. Sestavlja se precej bolj enostavno, detajlov je več in so hkrati lepši. Praktično ne potrebuješ veliko lepila. Kita pa sploh ne več. Vse gre skupaj precej enostavno in hitro. Le pobarvati moraš dobro in rezultat bo odlična in atraktivna maketa. Kakšnih dodatkov se sploh ne potrebuje, ker je plastika tako dobro odlita, da bi bili ti povsem odveč. Tako sem uporabil le pitot cev MasterAM-72-039 in obojestranske maske prozornega pokrova kabine Clear Prop #CPA72090. Uporabljene barve so predvsem Mr.Paint. Glavni kamuflažni modri sta iz seta MRP-295, ki se ju kupi v paru in nista na prodaj vsaka posebej. Nalepke so zelo obsežne zaradi ogromno servisnih napisov. Lahko mirne duše rečem, da so najslabši del FineMolds seta, ker so trde in je bilo delo z njimi kar naporno. Pa še dobljeni rezultati so relativno slabi. Zaradi ogromno drobiža, se je vse skupaj zavleklo globoko v noč. Ta japonski proizvajalec maket je danes eden najboljših na trgu v merilu 1:72 za manjša novejša vojaška letala. Nova orodja so bolj redka, a tisto kar naredijo, je vrhunsko. Zelo priporočam. Mene pa v škatli čakajo še dva F-4, dva F-14 in še en F-2A.
1. 8. 24

AMD Mirage IIIB-2 (Modelsvit 1:72)

AMD Mirage IIIB-2, Modelsvit #72060, 1:72, DD, c/n.250, EB 2/91 Bretagne, Saint-Dizier AB, Maj 1987, Francija. Francija je imela v uporabi 63 dvosedih Mirage IIIB. 10 so jih leta 1967 in 1968 predelali za namen učenja pilotov za strateški bombnik Mirage IV. Preimenovali so ga v B-2 in se je od ostalih razlikoval po veliki cevi za tankanje goriva v zraku. Prav takšno kot jo ima Mirage IV. Ta cev sicer ni delovala. Bila je samo za trening. Letalo z oznako DD je bil zadnji francoski leteči Mirage III. Kar so tudi označili z napisi na trupu. Modelsvit je izdelal serijo Mirage III v različnih verzijah od začetnih do poznih. Vsa pakiranja vsebujejo tudi maske za prozorni pokrov kabine in plehce. Plastika je tipična za novodobne ukrajinske ponudnike maket. Drevesca so manjša, a jih je zato toliko več. Sestavnih delov je za merilo 1:72 res veliko. Kar pa pomeni, da je z njimi precej dela. Navdušujejo pa detajli in res lepo graviranje. Praktično nič pomembnega ne manjka. Sem pa imel pri spajanju sprednjega dela trupa z zadnjim precej problemov. Veliko je bilo prilagajanja. Tudi kakšna kletvica je padla. Še posebej moraš biti zelo pozoren, da ne uničiš tako lepih detajlov. Izpuh motorja sem zamenjal z ResKit RSU72.152. Cev za tankanje goriva pa je Master AM-72-082. Barve so Mr.Paint. Nalepke iz škatle so na nivoju celega kompleta. Delo z njimi je zahtevno, ker so tanke in se rade hitro odlepijo od nosilnega papirja. Pa na dve napaki sem naletel, ki sem ju enostavno rešil z barvanjem. Mirage III je za mene oblikovno eden od lepših vojaških letal. Kar lepo število sem jih že naredil. Nekaj pa jih je še na čakanju v škatlah. Pestrost verzij je res velika. Tudi Special Hobby ima sedaj na trgu zgodnjo verzijo enoseda C. Slednja je res dodelana in se bolje sestavlja od Modelsvit, pa čeprav nima toliko detajlov. »Ukrajinec« pa je primeren le za izkušene maketarje. Vsi ostali raje kupite SH.
29. 7. 24

ZVEZDA 1/72 , Jak-3 "Normandie-Niemen"

 Jak-3

1.Francoski regiment " Normandie Niemen"
303 FAD USSR, Pilot komandir
Marcel Albert
pomlad 1945.















1. 7. 24

BAC Strikemaster Mk.88 (Sword 1:72)

BAC Strikemaster Mk.88, Sword SW #72090, 1:72, NZ6365, 14. Sqn, Royal New Zeland Air Force. Prvih 10 strikemasterjev je Nova Zelandija prejela leta 1972. Še štiri dodatne pa v 1975. Uporabljali so jih za šolanje in kot lahki jurišnik. Iz uporabe so jih umaknili v začetku devetdesetih. Sword je za mene med najboljšimi proizvajalci »short run« maket. Kar nekaj njihovih maket sem že sestavil. Slovijo po zanimivih letalih, ki jih ne izdeluje skoraj nihče drug. Takšen je tudi strikemaster. Plastika je siva in zelo mehka. Detajlov je dovolj za takšen tip maket. Notranjost kabine pa seveda špartanska. Na srečo sta dodana sedeža iz smole. Sestavlja se z veliko težave, zato je kitanja in tesanja precej. Dokupil sem še maske Peewit M72032, ki so v bistvu za britanski Jet Provost T.5, ki ima enak pokrov kabine. Uporabil sem še kolesa iz smole ResKit RS72-0132. Barval sem z MR.Paint. Nalepke so natisnjene pri Techmod in so zelo dobro narejene. Žal pa so drugače označene kot v swordovi sestavnici. Kaotično, da ne more biti bolj. Kar precej časa sem rabil, da sem razvozlal tiste najbolj pomembne. Pa še to brez fotografij letala ne bi šlo. Narejena maketa je zanimiva na pogled. Sploh se ne vidi, da je bila osnova bolj slaba. Zanimivo, kako mi vse swordove makete na koncu uspejo in nastanejo lepi izdelki.
1. 6. 24

Mitsubishi T-2 (Platz 1:72)

Mitsubishi T-2 »Blue Impulse«, Platz AC-13, 1:72, 111, 59-5111, Japonska. Blue Impulse je japonska vojaška akrobatska skupina. Najprej so nastopali s F-86F Sabre. Potem so 13 let uporabljali Mitsubishi T-2 in z njimi nastopili 175 krat. Od leta 1995 pa imajo T-4. Pred desetimi leti sem izdelal maketo Mitsubishi F-1 proizvajalca Platz, ki je enoseda verzija šolskega T-2. Takrat sem zapisal, da ima maketa lepe detajle in da se dobro sestavlja. Skratka, da je dobra osnova za izdelavo zanimive makete. S tem se strinjam še danes. Razlika pa je ta, da je bila plastika za mojega T-2 v modri barvi iz preprostega razloga, ker so tako delno pobarvana tudi originalna letala skupine Blue Impulse. Mnogi pač ne barvajo svojih maket, ampak samo nalepijo nalepke na plastiko in maketa je tu. Sam nisem takšnega tipa maketarjev, zato me je modra barva precej motila pri sestavljanju. Vidljivost je namreč precej slabša kot pri sivo obarvani plastiki. Uporabljeni dodatki: Platz/Eduard plehci M-72021, maske Eduard CX 406, izpuha iz smole ResKit, kolesa iz smole ResKit RS72-0055 in na koncu še Master pitot cev AM-72-037. Kot sem že omenil, mi sploh ne bi bilo potrebno barvati plastike, ker je že v osnovi temno modre barve. Samo nalepke na svoje mesto in letalo bi bilo gotovo. Pa to ni moj način dela, zato sem uporabil Mr.Paint barve namesto nalepk, kar je pomenilo veliko maskiranja in na sploh več dela. Servisni napisi (stencili) pa so normalno nalepljeni po končanem barvanju. V svoji vitrini že imam narejena T-1 in T-4, zato bo T-2 lepo zaokrožil to majhno in zanimivo zbirko japonskih vojaških šolskih letal. Če koga zanima recenzija F-1, je ta tukaj: SVM: http://svmalem.blogspot.com/2014/12/mitsubishi-f-1.html
1. 5. 24

Toyota Celica GT-Four (Tamiya 1:24)

Toyota Celica GT-Four, Tamiya #24125, 1:24, 1993 Monte-Carlo Rally Winner. Tamiya je kmalu po zmagi Toyote na rally Monte-Carlo '93 dala na trg maketo Celice GT-Four, ki jo je takrat vozil Didier Auriol s sovoznikom Bernard Occelli. V škatli so še nalepke za drugo sestrsko vozilo s finsko posadko. Ta maketa je torej stara že preko 30 let, ampak to se ji prav nič ne pozna. Še vedno je najboljša opcija za to vozilo. Plastika (v beli in temno sivi barvi) je odlično odlita. Detajlov je dovolj. Prozorni plastični deli so kristalno čisti. Tudi sestavlja se zelo enostavno. Pravzaprav nisem našel nobene večje napake. Zelo sem užival pri sestavljanju in to brez kakšnih dokupljenih dodatkov. Lahko rečem, da je maketa sestavljena iz škatle, če ne upoštevam, da sem v samogradnji naredil mrežo za hladilnik, mrežo za motor zgoraj in nekaj podrobnosti v notranjosti vozila. Barval sem z Mr.Paint barvicami. Najprej sivi primer in po finem brušenju še beli. Malo sem si otežil delo s tem, da sem rdeče in zelene dele barval namesto, da bi uporabil nalepke. V ta namen sem si naredil lastne maske, tako da sem prekopiral nalepke na maskirni samolepilni papir. Na koncu barvanje in po lepljenju ostalih nalepk, sem celo vozilo spoliral s tremi Tamiya Compound polirnimi pastami. To je 400. maketa po vrsti v moji novejši zgodovini maketarjenja. Za čas otroštva je bilo narejenih še več, a teh nisem štel, ker se niso ohranile. Želel sem, da bo »slavnostna« maketa nekaj posebnega, da ne bo letalo ali vojaško vozilo. Zdaj pa grem naprej: 401, 402, 403,….
1. 4. 24

PZL M28B/PT Bryza (Aeroplast 1:72)

PZL M28B/PT Bryza, Aeroplast #90041, 1:72, 0215, c/n.AJG003-03, 33. Baza Lotnictwa Transportowego, Krzesiny 2013, Poljska. M28 je v bistvu Antonov An-28 licenčno narejen na Poljskem v PZL. Poljsko letalstvo in mornarica sta imeli kar precej teh letal v uporabi. Pravzaprav je večina še vedno tu. Uporabljajo jih za lažje transporte, za padalce in še marsikaj. Skratka delovni stroj. Aeroplast je firma iz Poljske zato niti ne čudi, da so naredili orodje za maketo M28 v merilu 1:72. Sama plastika je siva in mehka, kar mi ne ustreza, ker hitro zarežeš tam, kjer nisi hotel. Sestavlja se z veliko težavo. Tudi »sink marks« kar mrgoli. Sploh na krilih jih je precej. Paneli so veliki in spominjajo na stare Airfix makete. Skratka slab komplet za zanimiv objekt. Na srečo je na trgu kar nekaj dodatkov za izboljšavo te makete. Tako sem uporabil: plehce Part S72-254 (ki so sicer za drugo verzijo Bryza 1R), kolesa iz smole Armory AR AW72044 in maske KV Models #72591. Barvanje je bilo precej težavno zaradi kamuflaže, ki je tudi na spodnji strani letala. Poleg tega je oblika letala takšna, da je vse skupaj še bolj zapleteno. Mr.Paint barve so naredile odličen rezultat. Nalepke so dobro natisnjene, a kaj ko nimajo registrov na listu ampak samo v navodilih. Tako je precej oteženo iskanje predvsem majhnih servisnih napisov. Na mnogih letalskih mitingih sem videval M28. Predvsem transportne verzije v maskirni kamuflaži. In to je glavni razlog, da sem želel imeti maketo tega zanimivega letala na svoji polici. Končno se mi je to uresničilo. Hvala Aeroplast. Samo za izkušene maketarje.
1. 3. 24

Dassault Falcon 50M Surmar (Sova-M 1:72)

Dassault Falcon 50M Surmar, Sova-M SVM-72015, 1:72, 30, 24F, Francija. Falcon 50 je za mene najlepše poslovno letalo. Francija ga je uporabljala v letalstvu in mornarici. Slednja še vedno ima aktivna 4 posodobljena 50MI. Tudi italijanska vojska uporablja 2 letali za VIP prevoze. Sova-M je maloserijski izdelovalec maket v »short run« tehniki. Slovijo po tem, da izdelujejo zanimive makete, ki jih ne ponuja nihče drug. Prevladujejo predvsem poslovna letala. Žal pa je plastika precej osnovna. Včasih ponudijo v kompletu tudi plehce. Maske pa so bolj redke. Jaz sem imel z mojih falconom precej dela. Kita je šlo precej. Posledično pa mnogo brušenja in prilagajanja. Skratka katastrofa. Če ne bi imel toliko izkušenj s tovrstnimi maketami, bi že zdavnaj obupal. Na srečo sem uporabil nekaj dodatkov, da sem izboljšal končni izgled: Mini World A72 66 za air intake, pitots in antennas, maske KV Models #72687 in pa plahce NH Detail A72-072. Barvna shema francoskih mornariških 50M je enostavna. Bela barva po celem letalu in črna črta po bokih. Spet sem uporabil Mr.Paint barve. Nalepke so dobre. So tanke, a prav zaradi tega rade hitro počijo, se raztrgajo. Kljub obilici dela in zajebancije, je nastala lepa maketa. Na koncu se niti ne vidi, koliko truda je bilo vloženega. Primerno samo za zelo izkušene maketarje.

SVM TEKMA

1. in 2. 6. 2013

Arhiv

Spletni dnevniki

Oznake